Summa sidvisningar

tisdag 14 december 2010

Uppsägning och Läkarbesök

I förmiddags så skulle jag ringa Joakim på kabo för säga upp min lägenhet men han skulle inte återkomma förens klockan 13.00. Ringde vaktmästaren för att säga till han att han inte behöver flytta över mitt el abonnemang till trean eftersom jag inte ska bo där. Sa att jag skulle flytta och att jag prövat ringa Joakim och då säger vaktmästaren ne han är här i Svängsta och ska visa en lägenhet.. Jag ba men då kan jag lika väl lämna uppsägningslappen i handen på han.. Tur som det var så var Joakim jämte Ola så jag skulle springa bort till Pizzerian och lämna uppsägningen..
Så nu är trean med uppsagd.. :)

Yes ni läste rätt som rubrik!
Idag har vi varit på ett yttligare läkarbesök som konstaterade att Leo har öroninflammation.. :( Leo fick pencillin utskrivet, kåvepenin frukt.. Lät ju lite gott iaf. Leo ska ta 7,5 ml 3 gånger per dag i 5 dagar...
När vi var inne i patientrummet så ringde mobilen samtidigt.. Hade glömt stänga av ljudet på mobilen. Men iaf så var det dagis som undrade hur det var med oss osv... Berättade läget och hon förstår inte hur Leo kan vara så mottaglig för precis allt...
Dagis sa att då räknar dom inte med Leo på ett par dagar till... :S Sa iaf att vi skulle komma inom en stund om någon dag så Leo får leka lite med sina dagis kompisar..

Ett intyg till mig skulle skrivas också men det får jag hemskickat på posten som jag kan lämna in till skolan..

Snälla rara Söta Kim och Kevin körde in mig och Leo till doktorn. När vi ändå var där inne så kollade läkaren Kevin i halsen och öronen också..
Vi tog 2 flugor i en smäll!

Efter läkarbesöket så åkte vi till MCD för att få en bit mat i oss. Vi hade planerat att åka in till stan för att kolla lite i affärer men klockan tickade på och barnen blev trötta...
Leo fick en egen tröst milkshake och en cheeseburgare av mig.. Cheeseburgaren var inte lika intressant som milkshaken...
När vi var på g hem så somnade båda barnen i bilen så det var bara klä av Leo och lägga han i sängen..

När Leo har vaknat så ska han få pencillinen.. Pencillinen ska inte tas i samband med mat.. Antingen en timme innan man äter eller 2 timmar efter man ätit..
Sen måste vi sprinag ner till affären en snabbis...

Nu är det dags för kaffe och en cigg med Marie på andra sidan änden av telefonen.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar