Summa sidvisningar

söndag 15 maj 2011

Hjärnhinneinflammation och ögoninflammation

Nu var det länge sen man bloggade.. Det har hänt lite allt möjligt.
Natten till måndagen så väckte älskling mig kvart över tre på natten och sa att han skulle åka in till akuten för han hade feber, nackstelhet, ryggont osv...
Jag hade svårt att somna om efter att han hade åkt. När jag väl hade somnat till så ringer hemtelefonen klockan 6 på morgonen och då var det älskling.
Han sa att dom skulle skicka ner han till Karlskrona för dom misstänkte hjärnhinneinflammation.. Som tur väl var så hade jag och Carro bestämt redan innan att hon skulle passa Leo...Jag packade ner grejer till både Leo och älskling.. När Carro hade hämtat Leo så sprang jag snabbt hem till mamma för att ta en dusch och sedan hem igen för att hämta väskan med ombyten som skulle ner till hjärtat.. Älsklings bror Christian hämtade mig och vi körde ner till Karlskrona. Var inte så mycket med älskling när vi kom ner. Han sov och han sov i många timmar för han var pumpad med smärtstillande och morfin.. Det blev ett par turer ner till Karlskrona denna veckan. Först i onsdags fick vi veta svar på allt och det var hjärnhinneinflammation. Först sa dom att det var en bakteriell och då skulle han få ligga där inne 2-3 veckor men sen efter en kvart så kom dom in igen och sa att det kunde vara en viral för att proverna var mycket bättre. Dom slutade ge han antibiotika på eftermiddagen/natten för att se om han blev sämre.. Var bara till att hålla tummarna.. Hjärtat blev inte dålig som tur väl var så det visade sig vara en viral hjärnhinneinflammation. I torsdags så körde Carro och jag bort till Karlskrona.. Vi hade planerat att vara där till 3 tiden för sen skulle jag hem o hämta Leo på dagis men redan vid 2 tiden så ringer dagis o säger att Leo har ögoninflammation.. Fattades bara det! Ringde vårdcentralen på vägen hem och fick en tid 15.15 till Leo. Snabbt hem och hämta Leo och sen fick vi åka direkt in till vårdcentralen.
Först ville dom inte skriva ut någon medicin till Leo eftersom ögoninflammationen hade börjat på morgonen. Sjuksköterskan sa att det ska gå 3-4 dagar innan man kan få antibiotika utskrivet och att det behövde inte vara ögoninflammation men det kunde vilken människa som helst bedöma.. Och jag vet att det ska gå 3-4 dagar. Man ska göra hemmavård, badda med kokat vatten osv.. Jag blev lite smått irriterad eftersom det var helg om 1 dag och då sa han men då får du komma tillbaka på måndagen. Sa att jag tänker inte fara in och ut här och jag tycker du kan skriva ut medicin så kan jag hämta ut det i vilket fall bara jag har det hemma ifall det skulle bli värre och så får jag göra hemmavård till en början.. Sjuksköterskan blev smått irriterad på mig och sa att han skulle kolla om det var någon som ville skriva ut salva till Leo för det var inte säkert. Men sen innan han gick utanför dörren så sa han att salvan finns på apoteket om 10 min. Nöjd var jag och gick därifrån.
I fredags morse så skrev hjärtat till mig på msn och sa att han skulle bli utskriven klockan 12.. :) Blev överlycklig för gubben skulle komma hem.. Jag höll på storstäda hela huset, rent och fint var det till hjärtat kom hem. :) Hjärtat ligger för det mesta i sängen, han är helt tagen av tabletterna han äter och Leo känner av att det inte är något som stämmer. Just nu är det inte som det brukar vara här hemma.. Förhoppningsvis så blir hjärtat frisk väldigt snart och då ska vi hitta på något hela familjen...
 
Just nu är Leo hemma hos mormor och busar i ett par timmar så hjärtat kan få lugn och ro.. Jag ska ta och skura golvet så man är sysselsatt med något. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar