Summa sidvisningar

onsdag 8 december 2010

8 Dec

I måndags morse när älsklingen skulle köra till jobbet så skulle jag och Leo promenera hem men eftersom kommunen inte plogat så jäkla bra så var jag duktigt irriterad på att knappt komma fram så jag ringde och slängde upp Kimpa ur sängen och promenerade dit istället och där fastnade jag och Leo fram tills eftermiddagen... Kevin var också förkyld så tänkte då kan ju dom förkylda barnen leka medans mammorna dricker kaffe. Men som alltid så sover dom om varandra.. Leo var hur trött som helst men ville inte sova och han var duktigt mammig...
När vi kom hem så tog jag tempen på Leo och han hade 38,9...
Min syster kom hit en runda och även Marie. :) Marie hade med sig middag till mig. Hawaiigryta med fläskfilé och ris.. :) Efter det blev det fika med blåbärspaj och vaniljsås. Syrran drog vid 8 tiden då hon skulle ta tåget hem till Karlskrona...
Hjärtat skulle sovit inne hos sin bror i stan eftersom han skulle börja jobba tidigt på tisdagsmorgon men även han trillade in genom dörren....
Man har blivit bortskämd nu med att ha han jämte sig varje natt så nu funkar det inte att sova utan han. :) När Marie hade kört så borstade jag gaddarna och kröp ner jämte hjärtat... :) Leo har fått tillbaka sin hemska hosta.. Från att han la sig ner i sängen tills han klev upp så har han nästan hostat konstant..

Igår morse så började dagen med att hjärtat försov sig. Han skulle börjat jobba klockan 6 men han körde från mitt 06.15.. Oooops.
Leo var fortfarande febrig och snorig.. Orkade verkligen inte sitta inne i lägenheten mera så nu var det dags att dra sig ut... Tänkte att vi kunde gå hem till moder, jag skulle dra Leo i pulkan... Sagt och gjort, när vi kommer ut så är det bara asfalt på vägarna.. Leo fick sitta i vagnen ner till cykelbanan, trodde det åtminstonde skulle vara någon snö där men inte det heller. Leo promenerade en bit innan han gav upp och skulle ner i vagnen igen.. När jag gått mer än halvägs med både vagn och pulka så kommer äntligen snö där jag kan dra Leo... Dessutom uppförsbackar och en väg som inte var skottad.. Vagnen gick åt alla håll och kanter... Man var koncentrerad på både dra pulkan och köra vagnen samtidigt så det inte skulle komma en bil... Leo´s hosta har även börjat på dagen, Leo hade tungt att andas igår för han var så täppt i luftrören.. Mamma smorde lite tigerbalsam fram på bröstkorgen och bak på ryggen för det skulle lätta för Leo.. Och lättade gjorde det...
Vi var hemma hos mamma och pappa tills på kvällen. Pulkan fick stanna hos moder natur när vi skulle gå hem. Orkade inte hasa den och på min sida av Svängsta finns ingen snö man kan dra Leo på ändå.
Vi gick inom hjärtat för att säga hej och där fastnade vi en stund.. Leo somnade i hjärtats famn. Vi var inte där mer än en timme och sen körde hjärtat hem oss..
Hjärtat skulle hem och sätta sig o spela, jag skulle göra i ordning Leo för sängen, diska och invänta Kimpalainen....
Kimpa kom bara ett par minuter efter att jag kommit hem.. Jag gjorde iordning Leo för sängen och tog tempen på han som visade 39.9..
När Leo var lagd så åkte ugnen igång.. Blåbärspaj igen.. :)
Denna natten skulle jag och hjärtat sova ifrån varandra och när jag o Kim hade fikat så skickade jag ett sms till hjärtat och sen dröjde det inte länge innan han var i min närhet igen.. :)
När Kimpa hade kört hem så gjorde vi oss i ordning för sängen och kröp ner tillsammans... :)





Idag är det onsdag och jag sitter och väntar på att vårdcentralen ska ringa upp.. Måste ha ett sjukintyg som jag kan ge till skolan och jag ska be att en läkare tittar och undersöka Leo.. Det kan inte vara något virus Leo har i kroppen.. Det är snarare en infektion..
Detta är tröttsamt att Leo ständigt ska vara sjuk....
Det är en halvtimme kvar innan vårdcentralen ringer upp så jag ska passa på att hoppa in i duschen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar