Summa sidvisningar

fredag 31 december 2010

Nyårsafton

Nyårsafton kommer jag och hjärtat spendera med kaos i huset och massa flyttkartonger... Vi skulle inte spenderat nyår hemma men eftersom det är sån kaos och dagarna går så bestämde vi att vi får vara hemma och få i ordning här istället..

Gårdagen:
Efter att hjärtat lämnat Leo på dagis så körde vi in till staden för att hämta släpet på svärfars jobb och sen åkte vi hem till svärmor och Peder för att lämna Ozzy. Eftersom dom hade köpt en ny sån där kaffemaskin så testade jag 2 koppar kaffe..:D Första koppen var vanligt kaffe och den andra var kaffe med lite chokladsmak. Klockan var kvart i tio när vi kom där ifrån. Vi hann bara köra upp till mitt och ställa släpet och sen fick vi köra in till staden igen för att bröderna skulle klippas.. Hjärtat köpte ett volym pulver till mig från lanza och man fick 2 produkter på köpet.. Ett schampoo och en produkt man har i håret innan man ska platta det. Schampoot luktar hur gott som helst.. Luktar typ som kolasnören.. Haha.. Nu måste jag in till stan någon dag och köpa balsamet med.. :)
Efter klippningarna så åkte vi hem till svärmor en snabb sväng igen där det blev yttligare en kopp chokladkaffe.. En sån där maskin vill jag med ha!! En sån ska jag också köpa.. :)
Åkte till Mörrum och hämtade hjärtats halvbror som skulle hjälpa till att börja flytta. Klockan hade tickat på rätt bra så vi började inte flyttningen förens på eftermiddagen.. Var rask takt som gällde för vi skulle hinna allt innan Leo skulle hämtas..
Efter vi flyttat allt och hämtat Leo så åkte vi till svärfar på middag.. Hjärtat skulle köra till stan och lämna släpet och knappt 10 min efter att han kört så ringer han och säger att han smällt ett rådjur men att han ringt polisen och att dom var på g in till stan..
När hjärtat kom tillbaka så hade jägaren precis skjutit rådjuret...
När det är dags att rulla hem så ringer jag Marie som skulle komma på en titt och då står hon redan utanför vårat och väntar..
Vi kom knappt innan för ytterdörren för det var så pass mycket saker som stod överallt.. Marie tog kommandot direkt och vi började plocka och ha oss.. Hjärtat somnade i soffan redan vid tio tiden.. Jag och Marie höll på till halv 3 inatt innan vi gav upp...

På söndag ska jag och Marie ta flyttstädningen och på måndagen hoppas vi på besiktning...

Igår ringde jag även Hitex för att se om dom hade något ledigt förråd och det hade dom så på måndag ska jag ringa igen och sen blir det åka ner dit så vi kan skriva kontrakt på förrådet..
Det är varm förråd och dom är väldigt stora. Kostar runt 125 kr i månaden och det är ingenting.. :)

Hjärtat är iväg och hämtar ved och jag har sprungit mellan huset och garaget för att slänga ut alla kartonger som ska slängas på tippen...
Snart är det dags att börja med middagen också så nu ska jag ta och fortsätta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar