Summa sidvisningar

söndag 26 december 2010

Dagen innan och självaste Julafton

Jag och Leo skulle ut på promenad tänkte vi. Vi skulle gå från hjärtat till min lägenhet, från lägenheten till affären och från affären till mamma/mormor. Sammanlagt tog det över 2 timmar. Dom hade inte plogat någonstans så det var jätte svårt att komma fram med barnvagnen.. När vi ska upp för backen till mamma så kommer jag inte upp med barnvagnen. Var så mkt snö som stoppade och fastnade i hjulen. Kom en dam som frågade om jag ville ha hjälp upp och ja tack det ville jag.. Hon hjälpte mig att putta upp barnvagnen så till slut kom vi upp... Var helt slut när vi kom hem till mamma..
Jag hade så extremt ont i halsen (vilket jag hade haft i 4 dagar) så på eftermiddagen så ringde jag vårdcentralen och fick tid att komma in direkt..
Läkaren tog halsprov på mig och blodprov på mig som visade normala men han bad en annan läkare titta mig i halsen för att se om jag skulle få medicin utskrivet iaf.
Dom kunde inte bedömma om det var virus eller om det var att en halsfluss höll på utvecklas. Eftersom halsen inte såg så fin ut så fick jag pencillin utskirvet..
Om det bara var virus så skulle inte tabletterna hjälpa sa läkaren. Jag skulle ta 2 tabletter så fort jag kom hem och sen skulle jag ta 2 st på kvällen innan jag skulle gå och lägga mig.
Hämtade ut min medicin och åkte hem till mamma och pappa igen.. Hann nästan inte mer än komma hem till dom innan hjärtat och hans bror hämtade mig och Leo..
På kvällen så blev det pizza för våran del och mys för våran del.. Jag blev jätte dålig på kvällen, kände mig svimfärdig och fick ont i magen.. Trodde det var maten vi ätit som det var fel på.. Somnade i soffan och när jag vaknade vid tio tiden så såg jag att hjärtat med sov i soffan.. Jag gick ut och rökte min natt cigg innan jag väckte han och vi gick och la oss.

På självaste julaftonsmorgon så åkte hjärtat till jobbet. Jag gjorde mina rutiner med Leo och sen började jag packa grejerna som skulle med hem till mamma och pappa...
Mitt i allt så hör jag en bil komma upp på uppfarten, tittar ut genom fönstret och ser Ozzy... Det var hjärtat´s bror Christian som kom och undrade om han kunde vara här tills affären öppnade för hjärtat hade glömt och hämta ut paketet med julklapparna som dom skulle ha med sig till Malmö. Klockan var inte mer än 8 på morgonen.
När Christian skulle köra så passade jag och Leo på att åka med han upp till mamma och pappa... Var frukost time när vi kom dit och jag tog tomtegröt och en skinkmacka som jag inte fick i mig.. Leo åt glatt, tomtegröten tyckte han inte om men macka med julskinka åt han.
Jag mådde jätte dåligt fortfarande. Jag hade fortfarande ont i magen.. Hade en svidande brännande känsla på högersidan av magen.. Kände inte alls för att sitta och fira julafton. Ville bara hem och lägga mig.
När Leo var trött vid 11 tiden så passade jag med på att sova en stund.. En stund var 3 timmar... När jag vaknade så hoppade jag in i duschen och när jag kommer ut från duschen så får jag rusa in på toan och spy... Sa till mamma att jag får nog åka hem och lägga mig istället för jag mådde inte alls bra men mamma tyckte jag skulle vara kvar..
När det var dags för julbord så såg jag hur alla andra lassade upp mat på sin tallrik. Jag var jätte hungirg så jag mådde illa, trodde jag.. Men så var inte fallet. Jag försökte äta men fick inte i mig så mycket. Fick o mig 3 köttbullar och en liten bit julskinka. Mådde konstant illa hela dagen..
Förstod inte var det var som var fel.. Förens vi läste biverkningarna burken...
Eftersom halsen blivit lite bättre så hjälpte tabletterna men jag mådde skit av dom men var tvungen att ta dom..
På kvällen var jag så hungrig så magen kurrade gick och gjorde mig 2 st köttbullemackor.. Fick i mig en halv macka.. :(
Tog tabletterna innan jag gick och la mig och på natten kunde jag inte ligga på magen för det sved och kändes som magen skulle brinna upp, mådde så illa så jag trodde jag skulle spy rätt ut. Sov jätte dåligt den natten...
Annars var julafton rätt trevlig och mysig. Jag och Leo fick en massa fina julklappar...


Igår lördag, så tog jag inte tabletterna något mer.. Vet att jag egentligen ska äta upp hela kuren men jag pallar inte må så dåligt av dom..


Idag är det söndag.. Känns nästan som det är måndag för hjärtat är iväg och jobbar...
När hjärtat slutat jobba så ska vi åka till hans pappa och få lite ved. Veden är slut igen.. Vi ska även äta pizza med dom..
Det blivit en massa utemat på senaste tiden... Börjar tröttna nu... :)

Snart är det dags att börja planera nyår och vad vi ska äta för gott.

Om hjärtat är ledig i morgon så ska vi åka in till stan och gå en runda o sedan ta en fika.... :)

1 kommentar:

  1. vad fick han för julklappar av dig om man får vara nyfiken?

    SvaraRadera