Summa sidvisningar

måndag 25 oktober 2010

Shopping

Måndag idag och den började bra.. Eller bra och bra började den kanske inte, min väckarklocka ringde inte så jag vaknade vid kvart över 8. Leo har hållt låda i natt också så han sov fortfarande.. Klev upp och gjorde mig kaffe. Förberedde Leo´s gröt och kläder. Ringde dagis och sa att Leo skulle komma idag innan det var dags att väcka Leo. Brukar lämna Leo vid nio på morgonen men eftersom han hade hållt låda inatt så tänkte jag att han får sova en stund till..
Leo fick vakna vid nio tiden istället...
Jag hann dricka mitt morgon kaffe och ta min morgon cigg innan.. :)
Gick och lämnade Leo, gick hem till mamma, vi åkte in till stan för att handla lite mer långkalsonger till Leo men det blev lite mer shopping än bara det.. :) Leo fick lite annat också... :)
Handlade även lite till mig själv och jag köpte hårfärg så den som kommer hit nästa gång får hjälpa mig att färga håret..:D
Åkte hem till mamma och dimpade av hennes grejer innan vi åkte hem till mig och dimpade av mina grejer för att sedan åka vidare till dagis och hämta Leo..
Vi tog en promenad runt aborresjön också med Flynn.. Han var helt tokig.. Jag och Flynn sprang och busade medans mamma körde barnvagnen och Leo skrattade för fullt.. :)
När vi hade gått halva sjön så lägger sig Flynn ner och vi fortsätter gå för vi trodde bara det var en pinne som han låg och bet på.. Men Flynn beteede sig lustigt så jag gick emot honom och ser en fiskekrok sitta invirrad i pälsen på honom... :S Vilken fiskare slänger eller lämnar en fiskekrok där?
Det var krokar på båda hållen och båda satt fast i pälsen.. Kunde gått ännu värre till.. Jag försökte hjälpa Flynn loss och eftersom det gjorde ont på honom så ryckte han till så jag fick in ena fiskekroken i tummen så det började blöda smått...
Det var en fiskare som stod och fiskade andra sidan sjön och vi behövde något för att ta loss fiskekroken med så jag skulle springa bort till han och be om en kniv men när jag kommit en fjärdedel av sjön så ser jag att han börjat gå mot andra hållet. När jag nästan är framme så skriker mamma till och säger att hon fått bort kroken...
Vi tog med oss fiskekroken, mamma skulle slänga den hemma.. Men men...
Snart är det iaf dags att laga lite middag.. Blir kotletter med potatis och brunsås idag.. :)

Det blev en Mumin pyjamas, Myströja och byxor, 2 st långkalsonger, en svart och vit långarmad tröja, en vit t-shirt, car skor, en sjal och en riktigt mysig tjock tröja till Leo.. :D

 
Till mig blev de: Ett par hemmatofflor, lackleggins, en grå lång t-short, 2 st vita t-shirt, svarta benvärmare och en lång randig tröja.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar