Summa sidvisningar

onsdag 24 november 2010

Snö och pulka

Igår kväll började det snöa och det snöade fortfarande i morse när jag, hjärtat och Leo vaknade..
Eftersom konsum inte börjat sälja pulkor ännu så ringde jag moder natur för se om dom hade någon pulka hemma och det hade dom.. :)
Hjärtat körde hem och jag slängde på Leo ytterkläderna för att promenera till mamma och pappa...
När jag kommit ut genom porten så ser jag Micka på balkongen så vi stod och pratade lite innan hon frågade om vi skulle ha följe en bit..
Vagnen bara slirade och spann i backarna.. Verkligen ingen vintervagn man har som man kan plöja runt med.. Jag kanade på fötterna när jag gick på plan mark!
Blev en längre runda hos moder än vad jag hade tänkt mig egentligen. Hade bara tänkt att ta en kopp kaffe och ta pulkan men Leo var dunder trött så han fick sova en stund. Trodde Leo skulle sova runt en timme men nej då.. 3 timmar sov han... Blev ett par extra koppar kaffe.. :)
Hade planerat att Leo skulle få åka pulka hela vägen hem och jag skulle köra barnvagnen samtidigt men Leo ville inte åka pulka så långt innan han skulle rulla ur pulkan, han åkte gatan ner vid mammas och sen var han nöjd!
Var nästan omöjligt att gå på trottoaren hem, snö snö snö.. Snön sätter ju sig inte lite på hjulen när man går så bara det dämpar farten en del..
Tur att man har en pulka nu som man kan ta sig fram med... :)
Jag och Leo promenerade ner till Mickaela och lillan när vi kom hem och när Stefan hade kommit så beställde vi pizza...
Blev äckligt mätt och seg efter maten... Klockan tickade på och det var dags att gå hem, Leo skulle äta gröt och få hoppa ner i sängen..

Hjärtat är på jobbet och jag saknar han extremt mycket. Tycker Daniel kan komma hem nu så jag kan ta och krypa upp i hans famn i soffan men jag får vänta tills i morgon.:( Vet en till som kommer bli hur-glad-som-helst när Daniel kommer hem..
Leo har verkligen fastnat för hjärtat och till mestadels så är det bara han som gäller.. :) Leo är inte så mammig längre.. :) Det är roligt att se att Leo har hittat någon han kan se upp till..

Ska ta och göra mig en kopp kaffe och ta en bit av Marabou Vinter Vit som jag köpte igår.




Leo´s första åktur med pulkan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar