Summa sidvisningar

tisdag 2 november 2010

Fullspäckad dag

I morse andades Leo så tungt så jag fick nog och ringde till vårdcentralen så dom skulle ringa upp mig 08.40.
När jag var precis utanför dagis så ringde vårdcentralen och Leo fick en tid klockan 1..
Var ingen mening att lämna Leo på dagis för att åka in till skolan och vara där en timme, ta bussen hem igen, hämta Leo, gå hem och ge leo mat + åksjuketablett och sen ta bussen in till stan igen.
Skulle kännas dumt att bara vända och gå från dagis igen så jag gick in och pratade med personalen. Leo ville så gärna in och leka så vi stannade en timme innan det var dags att gå hem och äta något + ta åksjuketabletten innan vi skulle åka igen..
Leo var jätte trött redan när vi var på dagis men han hade ingen tid att sova på..
Leo somnade i vagnen på bussen och sov i ca 20 minuter innan han vaknade.. Vi var tidiga på vårdcentralen så vi fick vänta en halvtimme innan vi kunde anmäla oss i receptionen för dom hade lunchstängt..
När vi väl anmält oss så fick vi vänta yttligare i 20 minuter innan vi ens kom in...
Läkaren undersökte Leo i öronen, näsan och svalget. Leo var fortfarande röd i halsen så vi skulle bort till labbet och ta svalgprov och snabbsänkan.. Läkaren sa att Leo hade mycket vax i öronen men trummhinnan såg fin ut och vaxet spolade dom inte bort på såna små utan jag kan ta matolja och hälla i ett par droppar så rinner det ut av sig själv.. Låter ju inte allt för mysigt kanske..
Snabbsänkan var normal och svalgprovet låg på en 8 vilket också är normalt.
Vi fick vänta yttligare 10 minuter på läkaren igen för han skulle se provsvaren...
Han gav sig tusan på att bricanylen skulle hjälpa och jag sa att den gör inte de och då sa han jo det gör den och jag nej det gör den inte..
Han sa att främsta orsaken till att barn är rossliga är för nappen, nappen producerar massa slem sa han och att bästa medicinen är att dricka vatten.. Leo dricker och har alltid druckit mkt vatten...
Efter tjaffset om bricanylen så sa han att det finns ett receptfritt på slemlösande och då sa jag nej de vill jag inte ha.. Då sa han att han skulle skriva ut mollipect till Leo... Läkaren sa att Leo har åkt på en rejäl virusinfektion och att det bästa är om någon kan vara hemma med honom för att Leo har nedsatt imunförsvar annars kommer han aldrig kunna bli frisk om han inte kan återhämta sig..
Gick till apoteket och där var det ju världens kö... Trodde både jag och Leo skulle avlida av värmeslag...
När vi kom ut från sjukhuset så promenerade jag vidare till stan för att gå inom systembolaget och handla dricka tills i helgen. Gick till hemköp, köpte fika och promenerade vidare hem till min bror.. Mamma var också där så vi fikade lite och Leo åt mat innan vi åkte hem...

Leo var helt slut i kroppen så han åkte ner i sängen när vi kom hem och han la huvudet på kudden direkt och somnade. Vid 6 ska jag väcka Leo och tappa upp badvatten till han så han får plaska lite...


När jag kommer hem och ska kolla mailen så har jag fått mail därifrån jag beställde FBI dräkten.. När jag såg att det var mail ifrån dom så slog det mig direkt att dom hade skrivit att dräkten var slut.. Mycket riktigt.. Dräkten var slut.. NEEEEEEJ!!!!!
Snabbt som attan så började jag leta efter en annan ehandel som hade dräkten....
Ringde till dom för att säkert få veta att den hinner komma tills på fredag och dom sa betalar du med kort idag så skickas den i morgon... La på och ringde min bror snabbt som tusan och bad han om hjälp...
Så nu är den beställd och på torsdag ska den komma.. :) Nu kan man andas ut igen.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar