Summa sidvisningar

tisdag 23 november 2010

Dagarna som varit!

Dagarna som varit:

Lördag: På förmiddagen så kom syrran och hennes pojkvän hit på en kaffe. Eller rättare sagt flera timmars kaffe.:)
Satt och väntade på att mamma och fönsterputsaren skulle komma men tröttnade på att vänta så vid tre tiden när jag höll på klä på Leo ytterkläderna så ringde mamma självklart och sa att dom kommer nu så jag fick vänta ett par minuter till med att klä på Leo.
När allt var klart så åkte vi med mamma hem för där var det dags för middag som pappa lagat. :)
Åkte hem rätt snabbt efter maten för Leo mådde inte så bra och Marie skulle komma.
Snälla, söta Marie hade köpt med sig päronsplitt till Leo.. :) Han hade ingen aptit på hela dagen och gröten var han inte direkt heller intresserad av, fick bara i han ett par skedar så han fick en glass istället innan det var dags för sängen.
Vid sju tiden kom även hjärtat hit.. Gud vad jag hade saknat han, slängde mina armarna om han.. Bara njöt av att vara i hans famn..
Vi satt och spelade kort spel, kollade på pensionärsjävlar och kollade på lördagsfilmen på fyran. Heartbreak Hotel.. :)
Hjärtat var rätt trött efter att han hade jobbat så han slocknade rätt snabbt för kvällen.. Jag och Marie fortsatte spela kort spel, pratade en massa..:) När Marie körde hem så gjorde jag mig i ordning för sängen och kröp ner jämte hjärtat..

Söndag: Vaknade, myste, hjärtat körde hem, jag duschade, packade ner kläder, leksaker osv och promenerade ner till hjärtat.
Hjärtats familj skulle komma på tacokväll. Hade hur mysigt som helst.. Underbara människor.. :)

Måndag: Yttligare en dag jag vaknade upp jämte hjärtat, hur mysigt som helst.. :)
Mamma kom och hämtade Leo hos hjärtat vid 8 tiden. Jag skulle till läkaren och hjärtat körde in mig.
Efter läkarbesöket åkte vi till city gross för att handla lite innan vi åkte vidare till konditoritet i Mörrum och köpte lite fika. Åkte hem till mamma och fikade en snabbis...
Jag ringde vårdcentralen på morgonen åt Leo. Väntade på att dom skulle ringa upp.
Åkte hem till mitt och hämtade Leo´s termobyxor. Vi fick med oss gå vagnen från mamma.. När vi kommer ner till hjärtat igen så slänger jag på Leo´s ytterkläderna. Går ut och Leo springer fram och tillbaka med gå vagnen. Hjärtat kör ved och jag springer efter Leo.
Vårdcentralen ringde och sa att dom hade drop in tid mellan 13.00 - 15.00.
Leo fick äta lite innan vi skulle åka.
Blev lite chockad över att det gick så snabbt på vårdcentralen. Vi satt inte och väntade mer än 10 minuter innan vi typ var klara..
Dom hade ändrat systemet lite på drop in och det tyckte jag var kanon.. :) Läkaren trodde att Leo var vårat gemensamma barn..
Leo har ögoninflammation så fick antibiotika utskrivet som jag hämtade ut på apoteket. När vi står inne på apoteket så ser jag tanten snett bakom säga till sin gubbe: kolla pojken med dom gulliga lockarna och pekar på Leo..:)
Åkte hem till hjärtats moder och hennes gubbe på fika.. Leo var lika galen där i fikat som han är hemma. :)
Leo var övertrött och inte alls i form så i bilen på vägen hem somnar Leo. Hjärtat bar upp honom och la han i sin säng..
Vi gick med och vilade en liten stund..
Resten av kvällen bestod bara av en massa mys och en dusch tillsammans.. :)

I natt blev det inte så mycket sömn för min del, hade lite svårt att somna och sova överhuvudtaget..
Leo vaknade halv sju och jag var som en död zombie men gick upp och gjorde alla morgon rutinerna. Packade ihop sakerna och sen promenerade jag och Leo hem. Hjärtat låg kvar i sängen och sov. Han vet inte ens om att jag gick eller att jag är hemma.. Så ett samtal kommer nog när han vaknat. :)
Leo har precis somnat så jag ska ta mig en snabb dusch innan jag ska ta och sätta mig med skolböckerna i famnen..
Det är extremt tråkigt väder ute, regnat i flera dagar och just nu vill jag bara ha snö så jag kan köpa en pulka till Leo och dra han i, göra snöbollar, snöänglar och snögubbar...

Dags för duschen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar