Summa sidvisningar

torsdag 10 mars 2011

Maginfluensa

Leo vaknade vid fyra tiden inatt och kom in till oss. Leo somnade inte om förens runt halv 6 tiden.
Eftersom Leo precis hade somnat om så tänkte jag att jag skulle väcka han efter att jag hade brett mina mackor som jag skulle ha med mig till praktiken..
När jag står i köket och brer mackorna så hör jag hur Leo hostar tills han spyr på övervåningen. :(
Där åkte han på maginfluensa..
Ringde praktiken och jag ringde dagis... När jag pratade med personalen på dagis så sa hon att det var 2 personal som hade ringt nu på morgonen och sjukanmält sig för dom hade med åkt på maginfluensa.. :(
Jag hoppades bara på att det var första och sista gången han spydde men där hade jag fel...
Han har kaskadspytt överallt... Jag har knappt hunnit med, tvättmaskinen går och går...
Pratade med älskling i telefonen som med sa att han kände sig kass.. Typiskt han har med åkt på maginfluensan...
Han skulle avvakta och se om han skulle köra hem men det dröjde inte länge innan han ringde och sa att han är på g hemåt för han har spytt...
Bad han sticka inom affären för att handla när han ändå var ute och körde.. Blir kokmat för våran del idag.
Pappa var här nyss för att hämta Leo´s nerspydda täcke så mamma kan tvätta det hemma för det går inte in i vår tvättmaskin...
Pappa hade köpt 2 liter blåbärssoppa och ett paket piggelin glass till Leo... Tack och det var uppskattat av Leo.. När jag skulle ta fram en glass till han så kastade Leo iväg sin napp.. :)
Jag har kokat vätskeersättning som jag ska ge till Leo sen när vattnet har svalnat av..
Just nu sitter han i sin fåtölj och dricker blåbärssoppa, äter piggelinglass och kollar på filmen cars...


Leo hade maginfluensa när han var ett par månader gammal och då klarade jag mig ifrån det, så jag hoppas innerligt att jag klarar mig denna gången också...
Vill inte missa praktiken heller..
Dags att återgå till tvätten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar