Summa sidvisningar

tisdag 8 februari 2011

Ensam

Här sitter jag i min ensamhet.. Det blåser fortfaran
Gubben åkte iväg vid 5 tiden i morse, han skulle åka med Spirre till Stockholm över dagen..
Här lämndes jag ensam med Leo och en storm som hette duga... Det small och vinden susade genom fönsterna..
När jag tittade ut genom fönstret vid trappan så såg jag något svart hänga över skjulet.. Började fundera på vad filten gjorde där ute. Vi har inte tagit ut den..
Sen såg jag att det var tjärrpappret från taket.. Suck..
Jag satt här hemma med panik. Var på väg och skicka ett sms till mamma o pappa och kolla om dom var vakna för att dom skulle komma och hämta mig och Leo.. Men skickade aldrig, trodde dom sov och jag ville inte väcka dom..
Jag kröp ner i sängen igen och hoppades på att jag skulle somna.. Tjärrpappret small som tusan in i väggen..
Somnade aldrig riktigt om.. Låg och halv sov..
Leo vaknade på glatt humör och det gjorde saken lite bättre... Det hade ljusnat ute så jag gick till fönstret för att se vad som hade flögit omkull ute.. Leo´s leksaker låg utspridda lite här och var, min askkopp hade vält och gått i tusen bitar, stolarna ute hade vält och flyttat på sig och bordet låg halvt ner..
Det låg tjärrpapper lite överallt... Tog en bild på det och skickade till min gubbe som blev mindre glad för de.. Skickade även en mms bild till pappa på de hela med tjärrpappret..
När Leo fått frukost och kläder på sig så var det dags att promenera till dagis i blåsten..
Efter dagis så gick jag hem till Kim och vi åkte ner till affären för att handla lite frallefrukost och kaffe..
När jag är hos Kim så ringer pappa mig och han säger att han har tjärrpapper hemma så vi kunde ordna till det som lossnat..
Pappa hämtade mig från Kim och vi åkte hem för att kolla hur det såg ut..  Det låg inget underlagspapp som det ska göra så brädorna var helt blöta. Så pappa kunde inte göra mer än att sopa bort snön och hoppas på att det skulle torka upp under dagen. Vi skulle lagt nytt tjärrpapper i morgon men eftersom det regnat idag så kommer vi inte kunna göra det. Vi kommer få lägga en pressening på och vänta på att det har blivit torrt.
Det har varit en riktig amatör som lagt det där tjärrpappret på taket..
Åkte med pappa hem, blev en massa kel och bus med Flynnski.. Kimpa kom på en kopp kaffe och hon hade köpt med sig en hallon/björnbärspaj som vi satt och smaskade på..
När Kim körde hem så åkte jag och Ida med för att gå och hämta Leo på dagis och sen gick vi hem till mamma och pappa igen... Leo promenerade en bra bit, han vägrade sitta i vagnen och han ville inte gå mer så jag fick bära han 3 kvarter innan han ville gå själv igen..
Har spenderat hela min dag hos päronen..
Leo var så trött så han deckade i soffan efter en tallrik gröt..

Jag håller på elda både i pannan och kaminen.. Är smått rädd för det nu när det blåser. Vad jag har hört så ska det bli storm ikväll/natt igen.. Och att stormen skulle bli värre än den som var natten till idag.. Jag hoppas innerligt att det inte kommer bli någon mer storm.. :(
Vill att min gubbe kommer hem fortare än kvickt men han är inte hemma förens vid 12 tiden...

Sitter och räknar minuterna...
Har Marie som prat sällskap i telefonen och det är positivt.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar